22 Kasım 2006

ALAMANYA ... ALAMANYA !...


Eveeet... işte son Berlin maceramız!!...

Posta İdaresi hem beni hem de Serap'ı mahcup ederek 3 günde getirdi CD'yi. Ama benim oturup bu yazıyı yazmam ancak gerçekleşti!!...

Ben çocukken dayımların orada yaşaması nedeniyle neredeyse 2 senede bir Almanya'ya giderdik. Daha doğrusu bir sene onlar gelirdi bir sene biz giderdik. Ama Berlin'e değil, Iserlohn diye küçük bir kasabaya. Biz çocuklar, 5 kişilik bir çete halinde dolaşırdık!.. Accaip eğlenirdik :) tam anlamıyla sokak çocuğu olurduk anlayacağınız!...

Ama büyüdükçe Almanya'nın ne kadar sıkıcı bir yer olduğunu keşfetmeye başladım tabii. Adamların sokakları 19.30 dediniz mi boşalıyor!... Sokakta yürürken sadece kendi ayak sesini duyuyor insan... Sonra diyelim ki günlerden Pazar ve sizin ekmeğiniz bitti... İmkanı yok açık bir yer bulamazsınız!!... Yani akraba ziyareti olmasa pek de gidilecek bir yer değil!...

Ancaaaaak ne zaman ki Serap'lar Berlin'e taşındı ben de o zaman her yerini keyifle gezdiğim bir Dünya Şehri'yle tanıştım... Gezilecek o kadar çok yeri var ki bu şehrin, o kadar gitmeme rağmen hala bitiremedim!...


Her Avrupa şehrine gittiğimde büyük bir keyifle ve biraz da kıskançlıkla bakmaya doyamadığım eski mimariye sahip binalardan burada da bolca mevcut.

Yukarıdaki resimlerin büyük bir çoğunluğu Müze Adası denilen bölgede çekildi. Bergama Müzesi hariç hemen hemen tüm müzelerine gittim. Bergama'yı da protesto ettiğim için görmedim. Yurtdışındaki müzelerde Türkiye'den kaçırılan eserleri görünce accaip sinirleniyorum da!... Ama oğlumla eşim gittiler. Bartu öyle bir anlattı ki bir daha ki sefere gitmem farz oldu. Artık sinirlerime hakim olmam gerekecek...

Biliyorsunuz Berlin'de bir KÜÇÜK TÜRKİYE var!.. Doğu Batı ayrımı varken Doğu sınırının kıyısına Türkleri yerleştirmiş Almanlar. Sonra duvarlar yıkılıp da her iki yaka da birleşince kalmış mı Kreuzberg şehrin tam ortasında!!... Eeee kaderin cilvesi işte...


Bunlar gibi o kadar çok örnek var ki bu semtte. İnanmayacaksınız ama yazlık sineması, pazarı, kuyumcusu, mısırçarşısı bile mevcut!...

Hani Almanlar diyor ya " 10 senedir burada yaşayıp tek kelime Almanca bilmeyenler var" diye... Adamlar haklı!... Burada yaşarken Almanca bilmenize gerek yok ki. Sokak afişleri bile Türkçe!...

Doğu Berlin - Batı Berlin demişken adamların hala duvar parçaları sattığını söylesem!... Artık hangi boyalı duvar parçası bilemeyeceğim ama?!...


Eskiden sınır böyleymiş!...

Hani filmlerde izlerdik ya!... Her iki tarafın casuslarının değiş tokuş edildikleri nokta...


Şimdi böyle poz veriyorsunuz Checkpoint Charlie denilen bu noktada!... Batı tarafına bakan yönde kocaman bir Doğu Alman askerinin resmi, doğuya bakan yönde ise bir Amerikan askerinin resmi var. Bu arada şu Amerikan askeri gibi poz veren Almanla resim çektirmek de paralı!... 1 €... (Paralı resim çektirdik demişken birşeyi belirtmeden duramıyacağım; Berlin'de hangi alışveriş merkezine giderseniz gidin aynı eskiden Türkiye'de olduğu gibi kapıda tuvaletçiler var!.. Yani buralar da paralı...)

Altta kalan resimde de Bartu ile babasının tam duvarın eskiden olduğu yerdeki ayaklarını görüyorsunuz. Bartu Doğuda babası da Batıda!...


Bu da Berlin'deki Soykırım Anıtı!... Labirent gibi yapmışlar, yükseklikler de değişiyor. Yani aralara girip kaybolabilirsiniz!...

Sokaklarda yürürken bile soykırım izlerini görebiliyorsunuz. Kaldırımları üzerinde küçük yazılar var. "Bu evde oturan kişiler şu tarihte öldürülmüşlerdir" diye... Altında da kişilerin adları ve doğum tarihleri var.

Bu kocaman top en çok Bartu'nun hoşuna gitti...

Tepesine tırmanmayı beceremeyince her tarafından resim çektirdi!...

Avrupa şehirlerinde en çok hoşuma giden şey, en umulmadık yerde karşınıza çok ilginç heykeller çıkabiliyor!...

Yani "...tükürürüm böyle sanatın içine..." diyenler yok!..

Hazır Bartu bu koca topla oynarken biraz romantik takılalım demiştik canım kocacımla ama resmin sağ alt tarafında da görebildiğiniz gibi Bartu bey bizi görür görmez canhıraş koşmaya başlayıp aramıza giriverdi!...

Kreuzberg diyip bu resmi koymamak olmazdı!...

Ne ilginç bir fikir değil mi?

Tam yazımı bitiriyordum ki aklıma geldi.

Serap'cım hani buz hokeyi maçının resimleri? Onlar çıkmadı CD'den...

Evet, hayatımda ilk kez bir buz hokeyi maçına gittim. Hem de VIP girişinden (sağolsun kuzenler!)...

Walla heyecanlı bir maçtı ama hiç kavga çıkmaması bir hayal kırıklığı yarattı doğal olarak!... Adamlar sakin sakin oynadılar. Hiç bizim televizyonda yada filmlerde izlediklerimize benzemiyordu...

8 yorum:

serap dedi ki...

Damlacim,
Ne güzelde yazmissin.O saatleri tekrar yasadim.
Hele tuvalet kismina gelince pek bir güldüm.Daha dogrusu yazacagini da tahmin etmemistim.Ehh icine oturdu tabi... Sabahtan aksama kadar dolasinca,her alisveris yerinde de girince,en az 30 cent verince adam sinir oluyor....
Almanya'nin durumu kötü kizim.Paraya ihtiyacimiz var.
Bak simdi aklima geldi,
hani su turistlerin su ve cola gibi icecekleri alip bitirdikten sonra (bilmiyorlarki pet sise icindekinden daha pahalli)petleri cöpe attiklari sonrada alamanlarin bunlari cikartip sattiklarini yazmamissin.
Buzhockeye gelince resimleri hemen yollarimde!!! sorma ya siz gittiginizden beri kaybediyorlar.Su anda liste sonlarindalar.Sen bi ara gelsende biraz tezahurat filan yapsan diyorum...

DAMLA dedi ki...

Pet şişeleri attığımız aleti de anlatacaktım ama unutmuşum bak!...
"AYI"ların kaybetmesine de üzüldüm :( Biz o gün uğurlu gelmişiz onlara demek ki!...
Iserlohn'a da yenildiler mi?

tata dedi ki...

Sevgılı Damla, senden bırkachafta önce de oglumdan dınledım Berlını. Benım de gıtmem sart oldu!
Sevgıler

DAMLA dedi ki...

Tata'cım,
gidersen mutlaka Serap'ı da ara, eminim çok mutlu olur:)
www.blogcu.com/birdilimbirtutam

serap dedi ki...

Damlacim,O hafta sonu Iserlohn'a da yenildiler.Ve hala yeniliyorlar yaw.

Toplu İğne dedi ki...

kız sen gene mi gezmelere gittin? yuuh artık, çatlıycam hasetimden artık. beni nüfusuna alsana kız sen, gerçi çok hastalık var bende ama, akraba evliliği sonucu bu kardeşim T.İ diye dolaştırırsın beni :))

DAMLA dedi ki...

Topluiğnem,
senin hastalıklar ekzantrik şeyler, isimleri de pek bi havalı :)
Ben alıveririm seni nüfusuma da kocanı napcez?

Adsız dedi ki...

Selaaam,

Türkiye'den buz hokeyi resimleri için Türk Buz Hokeyi sitesindeki Resim galerisini ziyaret edebilirsiniz.

Eğer elinizde güzel resimler varsa onları da oraya yükleyebilirsiniz. Biz bayan hokeyle ilgili olarak biraz resim yükledik. Tabi erkeklerin daha çok resmi var :(