11 Kasım 2007

BİLİN BAKALIM BUNLAR NE?...

Bu yaz uzun zamandır planladığımız Çin seyahatimizi gerçekleştirdik. 12 gün içinde Pekin, Xian, Şangay ve HongKong'u gezdik. Kısa sürede yoğun bir gezi oldu ama her açıdan ilgi çekiciydi. Ara ara bu gezimle ilgili notları sizlerle paylaşacağım ama önce yukarıdaki resimdekileri sizlere anlatayım.
Malum Çin deyince insanın aklına ilk önce "çay" geliyor değil mi? Tüm seyahatimiz boyunca çeşit çeşit Çin çayı içtik. En çok da "yasemin" çayını sevdim.

Bu gördüklerinizi ise suya attığınız zaman aynen şöyle oluyorlar;
Lezzeti de görüntüsü gibi harika!...

Bunun 1 tanesinin üstüne gün boyu sıcak su koyup içiyorlar, kokusu da tek kelimeyle muhteşem...

Akşamları çay içmeyi sevmeyen benim için hoş bir alternatif oldu bu bitki çayları...



13 yorum:

tata dedi ki...

Damla'cigim, ne güzel ilginc bir yolculuk olmustur.
Yasemin cayini ben de eksik etmem evde, fakat senin bu bitki cayin cok fiyakali.
Sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Ben biliyorum, ben biliyorum!!!.....Cay cay....
Bizde de var bunlardan da, bir türlü yapmaya kiyamiyorum......

DAMLA dedi ki...

Tatacım,
görüntüsü çok güzel değil mi?

DAMLA dedi ki...

Serap'cım,
turşusunu mu kuracaksın? Kurtlanırlar walla!!..

Adsız dedi ki...

Damla'cığım,hizmet sektöründe çalıştığımdan günde en az 5-6 fincan çay ve kahve içiyorum.Ancak
yasemin,ıhlamur çeşitleri belli bir
yaştan sonra tercih nedeni olmalı..
Bilmem haksızmıyım?Sevgi ve Saglıkla,Naciye Özkasım

Adsız dedi ki...

Merhaba Damla,

Çin hep merak ettiğim,ancak görme fırsatım olmadığı bir ülke.İlerki
dönemde kültürlerini,yaşam biçimlerini,ekonomilerini bizimle
paylaşmanı umut ediyorum.

Sevgiler,Pınar Tugsavul

DAMLA dedi ki...

Çok doğru söylemişsin Naciye,
Ben de 14 senelik bankacılık hayatımda (şükür artık değilim!...) kahve ve çayı yoğun olarak tüketir sonra da kalp çarpıntısı yaşardım. Günde 1 fincan kahve içmeden duramıyorum ama akşamları mutlaka bitki çayı içiyorum.

DAMLA dedi ki...

Pınar'cım,
gezmeyi çok seven bir aile olarak ben ve oğlum için (eşim işi gereği sürekli Çin'e gidip duruyor) hoş bir deneyim oldu. Anılarımı mutlaka sizlerle paylaşacağım:)

daimamutfak dedi ki...

Sevgili damla merhaba,
Ayr�ca ho�geldiniz.Hep merak etmi�imdir �ini
sizden detayl�ca okuyaca�m anla��lan.
�aylar� �ok de�i�ik oralar�n.
Bende yasemin �ay�n� �ok sevmi�tim.
Blogunuz �ok g�zel.Sevgiler ankara'dan..neriman

DAMLA dedi ki...

Sevgili Neriman,
en kısa sürede gezim ile ilgili birşeyler yazacağım :)

Adsız dedi ki...

Bitki çayları satan bir sürü dükkan
var.Birkaç hafta önce bir miktar ithal ürünlerden
almıştım,gerçekten akşamları hazmettirici ve uyku getirici.
Ancak sürümün fazla olduğu yerlerden almak gerekir diye düşünüyorum.Damlacığım,ben de Çin
anılarını merakla bekliyorum.
Sevgi ve Sağlıkla kal,Nil Gürgen

DAMLA dedi ki...

En kısa sürede resimlerle beraber yazıcam Nil'cim...

sunrise dedi ki...

Tesadufen sitenizi buldum, zevkle okuyorum yazdiklarinizi. Tam bu yaziyi okurken elimde bir fincan yasemin cayi vardi. Ilginc degil mi? Ben de Cin'e karsi inanilmaz bir ilgi ve sevgi duyuyorum. Okudukca da ilgim daha da artiyor. Ben de bir gun atlayip giderim insallah.
Cin cocuklar cok ilginc. Burada da (amerika) sarisin mavi gozlu ailelerin elinde birer tane Cinli cocuk var hep. Fakat Cinliler hukumet bir cocuga izin verdigi icin genelde erkek cocuklari tutup, kizlari olume terkediyormus Cinliler diye Amerikalilar korkunc bir sekilde Cin'deki kiz cocuklarini evlat edinmeye calisiyor. Tabii evlat edinenler hep varlikli aileler oldugu icin gelecekte Amerikan mirasini kucuk bir Cin teslim almis olacak galiba..