09 Mart 2008

SOFRAMA BAHAR GELDİ VE SÜRPRİZ YUMURTA !...

Geçen hafta kahvaltıya misafirlerim vardı. Havaların son günlerde çok güzel olması nedeniyle masamı bahara uygun düzenlemeye karar verdim. Son Almanya seyahatimde aldığım renkli keçe çiçekler bu iş için çok uygundu. Küçük vazolarda laleler ve tabakların kenarlarındaki kuşlarla bahar tam anlamıyla masama gelmişti.

Baharı masama getirmiştim de o gün havanın aniden soğumasına engel olamadım!...


Masanın oturma düzenini belirlemek için mıknatıslı küçük çerçeveler içine misafirlerimin resimlerini yerleştirip, gün sonunda da onlara hediye ettim. Herkesin çok hoşuna gitti. Siz de rahatlıkla kullanabilirsiniz. Ben çerçevelerimi D&R'dan almıştım ama Paşabahçe'de de rengarenklerini gördüm.

Mönüm, klasik kahvaltıydı. Kahvaltı sonrası kahve yanına ise Cafe Fernando'nun "Çilekli Tart" ını yaptım.

Tek kelimeyle MUH-TE-ŞEM-Dİ!...
Orjinal tarifi burada...

Ben hiç değişiklik yapmadım sadece Dr.Oetkar'ın Tart Jöle'sini kullandım.

Cafe Fernando'dan deneyeceğim bayağı bir tart tarifi var artık!...

Gelelim Sürpriz Yumurta'ya...


Bu yumurtayı Serap İstanbul'a geldiğinde ona yapmıştım. Çok beğendiği için sürekli blogumda yayınlamam gerektiğini söyleyip duruyordu.

Misafirlerime yapınca hemen resmini çektim.

Yapılışı son derece kolay.

Muffin kalıplarının içine milföy hamurunu yerleştiriyor ve içine yumurtayı kırıyorsunuz. İsteğe göre tuz, karabiber, kırmızı biber veya kekik koyabilirsiniz.

Sonra ısıtılmış fırına önce üstünü alüminyum folyayla kapatıp sonra üstünü açıp pişiriyorsunuz.

Misafirleriniz için son derece şık bir ikram oluyor.

Tavsiye ederim.

21 yorum:

Eya dedi ki...

Damlacığım...harika bir sofra kurmuşsun.Bu arada sürpriz yumurta tarifine bayıldım.Pratik ama bir o kadar da şık bir sunum.Ellerine sağlık...

sevgiler

zehra

gezgincigencler dedi ki...

herşey çok güzel ellerinize sağlık

sevgiler

munevver dedi ki...

Damla, ne hoş bir sofra bu. Neye bakacağımı şaşırdım. Kuşa mı, keçelere mi, mıknatıslı çerçeveye mi. Kuşlar da mıknatıslı mı?

Hele yumurta. O da çok hoşuma gitti. Misafirin olmak isterdim. Senin misafirlerin için yaptığın sürprizler çok hoşuma gidiyor. Bir kez de çay ya da baharat torbası yapmıştın değil mi?

Sevgiyle,
Nane Limon

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Sürpriz yumurta süper bayıldım!

Yeni şeyler öğrenmeye bayılıyorum!

Daha da önemlisi bunları çekinmeden,egosuz insanlarla paylaşanlara bayılıyorum!

Amma çok bayıldım yahu!
Kan şekeri düştü galiba!

Gidip bi poğaça-çay alayım.
Bu masaya baka baka yerim.

Hatta poğaçayı ekrana bandıracağıma da inanabilirsin ehiiiii

bir dilim bir tutam dedi ki...

Oley!!!!!!yasasin!!!!!Yumurta tarifime kavustum.......Sofran cok güzel....O sofrada bende olmak isterdim......

Adsız dedi ki...

DAMLA


GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL HERŞEY. YARATICILIĞINA, HAYATA NEŞELİ BAKIŞINA BAYILIYORUM.
HEP BÖYLE KAL.

NÜVİT

Adsız dedi ki...

Off offff Damlacığım olmuyo ama bak
böle.Siz kuzenler paslaşın,bizim
ağzımızın suyu aksın..:)Keşke mor
menekşe olsaydı masada neyse bölede beğenildiniz ve öpüldünüz sımmsıcak...
Özlem Su

Adsız dedi ki...

Hersey cok harika görünüyor,ellerine saglik.Sevgilerimi yolluyorum.

DAMLA dedi ki...

Merhaba Zehra'cım,
yumurtamı beğendiğine sevindim :)

DAMLA dedi ki...

Münevver'cim,
seni misafir etmeyi ben de çok isterim.
Aynı şehirdeyiz değil mi?!

DAMLA dedi ki...

Hoşgeldin Pastamaxi,
yine beklerim...

DAMLA dedi ki...

Canım Biyom,
güzel görüşlerin için teşekkürler...
Poğaçalar güzel miydi bari?...

DAMLA dedi ki...

Serap'cım,
sonunda yayınlayabildim yumurtayı!...

DAMLA dedi ki...

Hoşgeldin sevgili Nüvit, ne zamandır yoktun!...

DAMLA dedi ki...

Özlem'cim,
mor menekşe fikri de güzelmiş doğrusu. Bir daha ki sefere artık...

DAMLA dedi ki...

Ben de uğradığın için teşekkür ederim sevgili Kızılcık şurubu...
Sevgiler:)

Adsız dedi ki...

Çok başkasın...

F

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım,
Ellerine sağlık herşey çok yalnız güzeldi.Tabii yalnız blogda görüp beğenenlere feyk atarak aynı zamanda hem göze hem mideye....enfesti.Devamını diliyoruz.....:)
Özlem
PS. Her konuk için konuğun resmi içinde magnet hediyelerimizde ayrıca mükemmel bir sürprizdi....

DAMLA dedi ki...

Özlemcimmmm...
hoşgeldin:)
yorumlarının devamını bekliyorum...

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Tart, diğer yaptıklarınız ve sunumunuz harika görünüyor. Tarifi beğenmenize çok sevindim. Tekrar afiyet olsun.

DAMLA dedi ki...

Uğramana çok sevindim Cenk,
Tartın üstünü senin yaptığın gibi süsleyemedim ama 2. denememde sanırım biraz daha güzel olur!...