16 Mart 2008

YİYECEKLERDEKİ HORMON!...




Ben sebze ve meyveyi mevsiminde tüketmeye çalışırım.
Patlıcan (közlenmiş veya kızartılmış), bezelye, enginer, kırmızı biber (közlenmiş), sivri biber (kızartılmış)'i derin dondurucuya koyarım. Domatesi ise kavonozlarda yemeklik hazırlarım. Yaz sonu bunları yapınca kışın marketten veya pazardan almama gerek kalmaz.

Ama bazen de mecbur kalıp alıyorum tabii...

Yukarıdaki çimlenmiş!!! domatesleri de yeni aldım.

Kahvaltıya koymak için kestiğimde önce yeşil yeşil şeylerin ne olduğunu anlayamadım. Sonra dikkatli bakınca anladım ki domatesin çekirdekleri daha domatesin içindeyken çimlenmiş!...

İnanabiliyor musunuz?!...
Artık ne kadar hormon kullandılarsa?!...

Mevsimi dışında almamaya çalıştığım meyve ve sebzeyi bundan sonra hiç almamaya karar verdim.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Damla Ablacığım,ben size tam bir yıl önce,16 Mart 2007'de yazmıştım.
Özür dilerim isimsizdi.Ben şimdi
ünivrsiteyi bitirdim.İkizim askerden geldi,açık öğretime girdi.
Artık sokak çocuğu değil.Sizi çok
seviyor ve izliyorum.
Sevgilerimle,
Arzu

sunrise dedi ki...

Domatesler korkunc gorunuyor. Insan bu kadar acik gorunce iyice tiksiniyor bu hormonlu yiyeceklerden. Ben de mumkun oldugunca almamaya calisiyorum ama artik bir tane bile eve sokmayacagim.

DAMLA dedi ki...

Sevgili Arzu,
üniversiteyi bitirmene ve ikizinin askerden gelmesine sevindim. Yorumlarını hep beklerim.

DAMLA dedi ki...

Merhaba Sunrise,
dediğin gibi insan görünce midesi bulanıyor. Düşün bir de çocuklarda erken ergenliğe neden oluyormuş bu hormonlar!...

Adsız dedi ki...

Damla'cığım herşeyden önce iyi bir hafta geçirmeni diliyorum.Ayrıca günümüz de maalesef herşey
katkı ve hormonlu.Biz yine de hormonsuz gıdaları bulma yönünde girişimde bulunmalıyız.Listende yer
alan gıdalar ile ilgili kısa bilgiler vermek istedim.DOMATES:Likopen açısından zengin bir bitkidir.
Likopen,pankreas gibi çeşitli kanser hastalıkları önleme konusunda çok önemlidir.C vitamini açısından
zengindir ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirir.Lifli bir besin olması da bağırsak kanseri riskini azaltır.

ENGİNAR:En büyük özelliği toksinleri temizleme yeteneğidir.Artirit ve romatizması olan hastalara özellikle tavsiye edilir.Cynarine adlı madde,karaciğer ve safra kesesinin rahatsızlanmasını engeller.

BEZELYE-KURUFASULYE:B vitamini,demir kalsiyum,potasyum,fosfor ve magnezyum içerir.Çözülebilir
lif içermesi sayesinde kandaki kolestrol oranını düşürür.Diyabet ve kalp hastalıkları için iyi bir besindir.Ayrıca BEZELYE,haftada 10 porsiyon domatesli bezelye yemeği yiyen bir erkeğin prostat
kanserine yakalnma riski yüze 35 daha az.B vitamini ve protein deposu olan bezelye,kalp için çok
önemlidir.Bu ara da ben kuşkonmaz'ın konserve olmayanını arıyorum Damlacığım.Tazesi sizin oralarda çıktı mı?

Sevgiler,
Naciye Özkasım

bir dilim bir tutam dedi ki...

Igrenc ,igrenc.....ihhhhh bu ne Damla?Ben böyle bir sey görmedim....

DAMLA dedi ki...

Verdiğin bilgiler için çok teşekkürler Naciye.
Gerçekten faydalı oldu...
Bu arada eğer İstanbul'da yaşıyorsan İstinye Park'daki manavda taze kuşkonmazlar var haberin olsun!...

DAMLA dedi ki...

Aynen Serap'cım,
gerçekten mide bulandırıcı!...