02 Mart 2008

DOMATES CHUTNEY

İşte bu tarif de Serap'dan aldığım II. tarif!...
Ne olduğunu bilmeden , malzemeleri ilginç geldiği için Serap'ın kitabından yazmıştım.

İnternette "chutney" ile ilgili biraz dolandığımda;

* baharatlı hint salçası
* hint turşusu
olduğunu öğrendim.
Lezzetini şöyle tanımlayabilirim;

tatlı, ekşi, acı

Yani anlayacağınız 3 lezzet bir arada!...

İnternette ayrıca soğuk olarak et ve peynirle yenilebileceği belirtiliyordu.

Ben geçen yazımda bahsettiğim "Biberli Sucuklu Kızarmış Tortilla" ile yedim, walla ben beğendim. Denemesi size kalmış :)

Malzemeler:

1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 soğan, küp doğranmış
2 kırmızı biber (dolmalık olandan kullanırsanız 1 tane), küp doğranmış
1 tatlı kaşığı pul biber (ben önce az koymuştum ama tadına bakınca eksikliğini fark edip denilen miktarı kullandım)
2 büyük domates, küp doğranmış
250 ml. elma sirkesi
100 gr. esmer şeker

Yapılışı:

- Soğanları kahverengileştirmeden 3-4 dk yağda kavurdum.
- Üzerine biber ve pul biberi ekleyip 2 dk daha kavurdum.
- Domates, sirke ve şekeri ekleyip kaynattım.
- Sonra altını kısıp ara sıra karıştırarak yaklaşık 50-55 dk pişirdim. İyice koyu kıvamlı oldu.

Bakalım yapanlar beğenecek mi?...

Afiyet olsun:)

6 yorum:

ayşegül mutfakta dedi ki...

hımm enteresan ama benim damak tadıma aykırı değil normaldede bişeyler yerken birçok tadı karıştırma eğilimindeyim bunu deneyerek bir adım atmam lazım
teşekkür cnm

bir dilim bir tutam dedi ki...

Damlam Chutney'i hazirlayip minik kavanozlarda arkadaslarina hediye edebilirsin.Almanyada bu cok yaygin.....

Adsız dedi ki...

Sevgili Damla,

Demekki üç tat bir arada.Ama ben tatlıyı biraz azaltarak ,ekşi veee acıyı tercih etsem...
senin açından bir mahsuru varmı?Off ya benim ağzım sulandı,domates chutney artı ++
biraz balık yanınada bir duble rakı alayım bari,ama yarın akşama sevgili eşimle.Öpüldünüz ve
teşekkürler bu güzel paylaşım için.
Özlem Su

DAMLA dedi ki...

Merhaba Ayşegül,
Bu lezzet benim için de uygun ama herkes beğenmeyebilir diye özellikle belirttim. Dene bakalım beğenecek misin?

DAMLA dedi ki...

Serap'cım,
tadı çok farklı herkese uymayabilir diye korkarım hediye etmeye... Ama bu cuma arkadaşlarım geliyor bir tattırabilirim belki :)

DAMLA dedi ki...

Alemci gördüm seni Özlem'cim :)
Afiyet şeker olsun...